Wij gingen op onderzoek, en stelden 4 stapjes op rond de uitwerking van dit museum. Vervolgens maakten wij gerichte vragen over wat wij willen weten en in dat museum willen tonen.
Stapje 1; Wij schikken onze tafels helemaal anders... zodat de mensen in het museum kunnen rondkijken en de stenen tentoongesteld worden.
Stap 2 werd gestart... maar er is nog heel wat sorteerwerk. Wij moeten zelf nog heel goed leren welke soorten stenen er bestaan en hoe wij ze per soort kunnen leggen.
Edelstenen, kristallen, diamantjes, graniet, marmer, fosielen, zandsteen, baksteen, enz. Het is allemaal is ons museum te bezichtigen... zodra het museum open is!
- welke stenen er zijn... om deze bij de juiste steen te leggen
- waar de stenen vandaag komen
- welkomstbordjes voor de bezoekers
- inkomkaartjes
- grote houten plaatjes om boven het museum, de stenenwinkel en de stenenwerkplaats te hangen.
Morgen werken wij uiteraard verder aan het museum, stapje 2 en 3 werken wij af voor wij naar stap 4 overgaan (iedereen uitnodigen).
Ondertussen werden er verslagjes gemaakt voor de krant.
In de plasticinehoek werden edelstenen gevormd...
Er werd een huisje met bakstenen gemetst.
De winkel werd leeg gemaakt, geen fruit meer te koop maar binnenkort: stenen!!!
De winkel werd leeg gemaakt, geen fruit meer te koop maar binnenkort: stenen!!!
Stenen worden opgegraven.
En in de werkplaats worden ze glad gemaakt, geslepen, de slechtere stenen worden eruitgehaald, en de goede worden klaargemaakt voor het museum!
Lolliepop, de macarena, enz. wij lieten het niet aan ons voorbijgaan.
Proficiat meisjes, de kleuters waren razend enthousiast. Dankjewel voor het mooie optreden!