Zoals eerder op de blog verscheen zal deze week het kampprogramma op het bord in de gang hangen.
Heel wat ouders plaatsten zich tijdens de kampavond al bij verschillende activiteiten. Dankjewel!
Voor andere activiteiten tijdens het kamp zijn wij nog op zoek naar hulp, gelieve op de stippelijn naast de activiteit je naam te noteren als jij ons ook graag wil helpen.
Vrijdag 7 februari wordt de lijst verwerkt in het effectieve draaiboek van het kamp. In dat draaiboek zal ook te vinden zijn wat de kinderen moeten meebrengen, hoe de groeps- en vervoersindeling er uitziet, enz.
Indien er nog vragen zijn... mag je mij zeker en vast aanspreken of mailen!
Een ongelooflijke dankjewel voor al jullie hulp!
Groetjes,
Lieselot
Het
grote onderzoek van Pepijn…
Pepijn,
een klein roskrullig jongetje, woont in een groot huis in het midden van het
bos. Pepijn zijn papa is dokter, zijn mama vliegt voortdurend rond de
wereldbol, zij is piloot. Pepijn heeft net de lagere school achter de rug en
moet nu naar een nieuwe school. Hij droomt er van om in ‘Maison magique’ te
studeren en een grote tovenaar te worden.
Hij
neemt zijn fiets, rijdt naar het station waar hij ijverig de trein opstapt om
zich in te schrijven in ‘Maison magique’. Terwijl de trein wel vier uur door
bossen en langs rivieren rijdt denk hij na over zijn grote droom.
Eindelijk
komt Pepijn aan! Hij stapt de hoge trappen op, probeert met al zijn krachten de
zware deur open te doen en stapt naar binnen. Helemaal onder de indruk van het
grote kasteel kijkt hij om zich heen.
“Monsieur,
es-ce que je peut vous aider’?” “Monsieur, es-ce que je peut vous aider’?” Twee
maal na elkaar galmt deze vraag doorheen het gebouw. Het klinkt duidelijk als
een vrouwenstem, een strenge vrouwenstem! Pepijn schrikt en ziet haar plots
naast zich staan, ze draagt een hoge hoed op haar hoofd. Ze is helemaal in het
zwart gekleed en draagt een bijzonder donkere bril. Met een iets zachtere stem
vraagt ze opnieuw ‘Monsieur, es-ce que je peut vous aider?' Pepijn kijkt
hulpeloos om zich heen, hij begrijpt helemaal niet wat de mevrouw probeert te
zeggen. Voorzichtig wijst hij naar de hoed van de grote mevrouw en vervolgens
naar zijn eigen hoofd ‘Ik wil tovenaar worden’. Nu heeft de grote mevrouw door
dat Pepijn een andere taal spreekt. Zelf spreekt ze geen Nederlands maar ze
besluit de directeur te gaan zoeken. Zij is Franstalig, maar gedurende de
laatste honderd jaar kwamen er geregeld Nederlandstalige tovenaarstudenten naar
‘Maison magique’, waardoor ze beetje bij beetje Nederlands leerde. ‘Je vais
chercher le direct…’ zegt de mevrouw met een intussen lieve stem. Maar nog voor
ze haar zin heeft afgemaakt is ze helemaal verdwenen. Pepijn schrikt, hij kijkt
om zich heen, hij kijkt in de lucht en ziet pijlsnel een hoed naar beneden
vallen. Op de plaats waar de mevrouw stond staat nu alleen nog een zwarte hoed.
‘Bonjour,
garcon rouge, welkom in Maison magique’ Een hoge stem met een duidelijk Frans
accent spreekt tot hem. Pepijn schrikt want er is niets of niemand te zien. ‘U
mag naar komen mijn bureau’ Pepijn is gelukkig met deze uitnodiging maar hij is
wel erg verward omdat hij nog steeds niets ziet. Hij zet een stapje vooruit en
waagt het om de grote trap voor hem stap voor stap te betreden. ‘Magnifique
garcon rouge’ spreekt de stem hem opnieuw toe. Pepijn deed er goed aan om de
trap te betreden, hij hoopt zo bij de directeur terecht te komen.
Trede
na trede kijkt Pepijn om zich heen. Hij ziet allerlei luikjes, vreemde deuren
om zich heen, en wel 100 gouden lusters maken deze torenhoge trappenhal tot een
echt tovenaarshuis! Nog net 5 treden
moet hij nemen wanneer vanuit een zilverkleurige deuropening een oude grijze mysterieuze
vrouw hem toelacht. Haar grijze haren komen onder haar mooie hoed uit en
glanzen even hard als de sterren op haar tovenaarscape.
‘Dit
moet de directeur zijn’ denkt Pepijn. Een beetje buiten adem na het nemen van
de 77 trappen loopt Pepijn haar tegemoet. ‘Bonjour’ zegt Pepijn, terwijl hij de
directeur een hand geeft. De mooie oude vrouw strekt haar arm en geeft een
stevige handdruk. Te stevig? Pepijn kijkt naar zijn hand, maar ziet enkel nog een
stompje aan zijn elleboog. Zijn hand is weg, hij weet niet wat er gebeurt en
voelt ook helemaal geen pijn. De directeur heeft er duidelijk plezier in ‘
garcon garcon, u heeft nog veel apprendre’. Pepijn ziet zijn hand een paar
seconde later terug verschijnen en is opgelucht. Terwijl hij niet weet wat
‘apprendre’ net wil zeggen vraagt hij beleefd ‘Mevrouw de directeur, mag ik me
aub inschrijven. Ik wil tovenaar worden!’
Pepijn
en de directeur nemen plaats in een grote bruine leren zetel, tegenover elkaar.
Op de grote zware eiken tafel staat een oude wereldbol, een oude telefoon en er
liggen een paar boeken die bijna uit elkaar lijken te vallen. “Pourquoi wil u worden tovenaar? U moet mij
vertellen!’”
Pepijn
vertelt over zijn grote passie, over zijn droom die hij wil verwezenlijken. De
directeur luistert en knikt enthousiast. Plots verandert de lieve zachte blik
van de directeur in een strenge en bijna boze uitdrukking. Ze staart Pepijn een
minuut lang aan, terwijl het getik van de wijzer 60 keer akelig door de kamer
galmt. Ze bekijkt hem van boven tot onder. Het lijkt wel alsof ze door hem heen
kijkt. Het is muisstil. Pepijn wordt er bang van, net als hij de moed heeft
gevonden om te vragen wat er aan de hand is stelt de directeur een vraag:
“Comment t’appele uw vader?” Pepijn begrijpt niet wat deze strenge vraag
bedoelt. “Uw vader, hoe is de naam?” “Mijn vader heet Alfonso, Alfonso Van
Merlijn.” De directeur staat plots recht en wordt boos. Ze slaat met haar vuist
op tafel en “Que-es ce fice fait ici maintenant? Je ne comprent pas! Terrible!’”
roept ze luid!
Pepijn
begrijpt er helemaal niets van. Hij wordt droevig en hoe hij het ook probeert
te voorkomen, hij kan zijn tranen niet bedwingen. Een heel klein druppeltje
verdriet stroomt over zijn wang. Mevrouw de directeur ziet het, maar in plaats
van troost te bieden neemt ze vliegensvlug een flinterdun buisje en vangt daarin
net op tijd een traan van Pepijn op.
Ze
ruikt zelfs even aan de traan en nog geen seconde later verdwijnt ze met de traan
in het buisje uit haar bureau. Pepijn begrijpt er helemaal niets van. Hij wacht
droevig, maar geduldig in de grote bruine leren zetel. Hij komt met zijn hoofd
maar net boven de leuning van de zetel uit.
“U
kan studeren pas d’ici. Onmogelijk! Ik heb onderzocht uw traan, ik heb bewijs.
U bent zoon van Alfonso Van merlijn. Dé Alfonso van Merlijn.” Hoewel Pepijn
deze Nederlandse woorden duidelijk begrijpt, vat hij niet waarom dit de reden
is om hem in zijn droomschool te weigeren. Voorzichtig, en met een droevige stem vraagt
hij om meer uitleg. Hij ziet de twee handen van de directeur in haar weelderige
haren verdwijnen, ze is diep verzonken in gedachten en denkt minutenlang na. “U heeft geen kans om een goed tovenaar te
worden.” probeert ze in het Nederlands duidelijk te maken. “Uw vader heeft het
grootste onderzoek der tijden helemaal doen mislukken. Jij kan beter dromen van
tovenaar worden, maar in deze school: wij geloven niet in jou!”
Pepijn
kan deze woorden niet geloven. Zijn vader heeft hem nooit eerder iets vertelt
over tovenaar worden. Hij wist helemaal niet dat hij deze passie erfde van zijn
vader. Terwijl Pepijn’s gedachten ver weg van deze grote bureau zijn, werpt de
mevrouw plots een groot dik boek op de tafel. ‘Alfonso Van Merlijn’ staat met
rode letters gegraveerd op de gouden kaft. Pepijn voelt aan de letters en
beseft dat hij dit boek moet lezen om meer te weten te komen!
De
directeur wijst met haar lange enge vinger naar de wereldbol op de tafel. Ze
zegt niets en laat Pepijn achter in haar bureau. Pepijn doet het boek open en
urenlang leest het kleine rosse jongetje letter na letter, woord na woord, op
zoek naar de waarheid over zijn tovenaarsverleden. Sommige woorden werden
geschreven in het Frans, andere in het Nederlands. Het duurt wel zeker 100
bladzijden leestijd eer dat Pepijn een vat krijgt op wat er lang geleden
gebeurde.
“U
begrijpt?” klinkt door de grote kamer, net wanneer Pepijn stilaan het geheel
probeert te vatten. “Kan u mij vertellen wat u las in dit boek?” vraagt mevrouw
de directeur. Pepijn vat samen wat hij tot nu toe al las… “Vroeger, eeuwen
geleden zorgden mensen ongelooflijk goed voor elkaar, ze hielden van elkaar, ze genoten, ze werkten samen, de ene nam de
leiding, de anderen volgden, er werd rust gecreëerd, men was fier op zichzelf,
kortom: de wereld bestond uit één grote verdraagzame groep! Omdat door de jaren
heen stilaan deze groep liefdevolle mensen begon uit te sterven verspreidde
‘Maison magique’ het grootste toverzoekertje aller tijden. De opdracht luidde
“Wie kan een drankje creëren dat alle goede eigenschappen van de mens bezit?
Elke keer als iemand een slokje van dit wondermiddel drinkt is de wereld een
stukje gered. Heb ik
dit goed gelezen?” vraagt Pepijn onzeker terwijl hij de directeur aanstaart.
Oui
oui knikt de grote mevrouw, maar nu komt het: “Uw vader was hoogstaand tovenaar
en geselecteerd om deze proef te mogen uitvoeren. Hij maakte het wereldmiddel,
honderden, duizenden mensen dronken ervan. Iedereen geloofde dat dit de wereld
zou redden en iedereen wou ‘goed’ worden! Maar het drankje maakte de wereld
helemaal niet beter. Integendeel. Mensen die van het flesje dronken voelden
zich beter dan zij die niet de kans kregen. Wanneer zij uit het flesje goede
eigenschappen kregen…lachten zij met anderen die deze niet hadden. Zij keken
alleen nog maar naar zichzelf, en in een mum van tijd werden grote groepen mensen
uit elkaar getrokken. Kortom, iedereen leefde voor zichzelf. Er was helemaal
geen liefde meer in de grote groep der mensen…!
U
begrijpt wij kunnen u niet toelaten. Deze wereldramp is te grand”
Pepijn
wordt er heel erg stil van. Hij probeert zich in te beelden hoe erg het voor
zijn vader moest geweest zijn, en hoe zijn moeder dit allemaal zag gebeuren
wanneer ze van hoog in de wolken naar beneden keek!
“Maar
ik wil dit wel! Ik kan dit wel! U moet mij geloven!” smeekt Pepijn.
Mevrouw
de directeur lacht. On-mo-ge-lijk!
“Geef
mij een proef en laat mij alsjeblief bewijzen dat ik het kan. Ik wil een
tovenaar worden die net zoals mijn vader nu nog steeds er elke dag… voor
iedereen is.”
Mevrouw
de directeur kijkt naar Pepijn’s smekende oogjes, zij hoort zijn woorden door
haar bureau klinken. Ze krijgt koud en warm tegelijk door Pepijn’s enthousiast
kinderstemmetje!
“Bon,
één kans!” zegt ze met een zeer ernstige blik.
Ze
daagt Pepijn uit en geeft hem een zeer moeilijke toelatingsproef. Ze voegt er
al meteen aan toe dat deze proef nog nooit in haar tovenaarsleven geslaagd is.
“U ziet die bol, die bol de monde” Ze wijst
naar de wereldbol. “Ooit op een dag moet het licht binnenin weer schijnen. Het
moet schijnen voor iedereen. Niemand zal dan nog ongezien kunnen blijven, maar
tonen wat die kan en dit leren aan heel veel anderen… en anderen… en anderen.
Het licht zal pas schijnen als er met de juiste zalf over de wereldbol wordt
geschilderd. Pepijn: jij moet die zalf maken!”
Mevrouw
de directeur geeft heel wat richtlijnen die nodig zijn voor Pepijn’s grote
onderzoek! Pepijn moet exact 25 jonge
mensjes bij elkaar zoeken. De proefgroep moet bestaan uit meer dan 10 jongens,
en meer dan 10 meisjes. Deze moeten bereid zijn om twee dagen lang allerlei
proeven te ondergaan in en rond Pepijn’s laboratorium. Na deze twee dagen moet
Pepijn met het nieuwe zalfje proberen om het licht in de wereldbol weer te
laten schijnen!
Zal
Pepijn een groep vinden die hem helpt om zijn grote droom waar te maken?
Programma kamp – Wie
helpt wanneer?
Vooraf
In de week voor het kamp wordt het kampverhaal uitgebreid
verteld in de klas. De kinderen worden uitgedaagd voor Pepijn’s grote
onderzoek. Ze schrijven samen een brief naar Pepijn, ze voldoen aan de eisen en
laten Pepijn weten dat zij willen helpen om zijn droom waar te maken!
Donderdag 20 februari
uur
|
Activiteit
|
Wie hept?
|
8.30 uur
8.50 uur
|
Verzamelen in de klas
Vertrek in de Pit naar de kampplaats
|
|
9.30 uur
|
Aankomst Cardijncentrum
Pepijn
heeft een filmpje
achter gelaten…(sfeerschepping)
Pepijn
is zo gelukkig dat hij een groep heeft gevonden die zich wil overgeven aan
zijn onderzoek… dat hij naar ‘Maison magique’ is vertrokken om de wereldbol
te halen. Hij zal meteen het heuglijke nieuws vertellen dat in zijn
laboratorium 25 jonge onderzoekertjes klaarzitten om zijn droom te
verwezenlijken…!
Pepijn
schrijft in zijn brief dat de kindjes vandaag kunnen ‘oefenen’ om dan morgen
het ‘licht’ te laten branden! Hij heeft heel wat tovenaarsstudenten bij
elkaar gezocht om alle kleine toekomstige tovenaars op te leiden en vooral
goed te laten samenwerken!
Vanavond zal hij dan met de wereldbol naar huis keren!
Aanleren
kampliedje!
|
Aansluiten beamer:…………
Orsi + vooraf in de klas met Orsi + Pascale
|
9.50 uur
|
Tussendoortje
Pepijn’s krachtmiddel
(fruit/groenten, vb gesneden in stervorm) hangt aan een ballon en
wordt door Pepijn’s moeder door de wolken…naar Pepijn’s woonst gebracht!
|
Keukenteam:
…………………..
…………………..
|
10.00 uur
10.00 – 10.20
10.20 – 10.40
10.40 – 11.00
11.00 – 11.20
11.20 – 11.40
11.50 uur
|
Hoe maken wij ons klaar om een echte tovenaar te
worden?
Workshops in
doorschuifsysteem:
1
Sterrencape knutselen (stempelen op
witte stoffen cape) en toverhoed knutselen (Karton bekleden met stoffen
sterren) (eventueel eigen verkleedkledij aandoen)
2
Toverpannenkoeken bakken met kruiden;
extra krachten en toverdrankje maken (kleurstof-…)
3
Toverstaf (timmeren uit hout? Vooraf
sterren en stokjes zagen?!)
4
Tovenaarsbed opmaken!
5
Tovenaarsbootje met wens in vouwen, en
laten drijven op de magische vijver!
Wanneer
er tijdens de atelier iets ‘te kort’ is, of materiaal ontbreekt ‘verschijnt’
het even later onverwacht toch. Dit, telkens aan een ballon ( de moeder die
van boven tussen de wolken toch helpt)!
Opruimen – toiletbezoek en handen wassen Pauwenronde en zingen van het
kamplied!
|
2.Lissy en Elke (Lena)
3. Marc en …………………..
4. …………………..
5. Wim en ……………………
|
12.00 uur
|
Toverpannenkoeken +
Tomatensoep
|
Keukenteam:
Elke en Lissy
Orsi en ………….
|
12.45 uur
|
Kampliedje zingen
|
Orsi
|
13.00 uur
|
Bootjes op de magische vijver! (Enkel indien nodig!)
|
|
13.15 uur
+- 10 min. per activiteit
|
Oefenen voor
Pepijn’s grote onderzoek! Hij heeft voor ons een
‘oefenonderzoekspad’ klaargemaakt. Als wij er in slagen om dit te volgen
verhoogd dit de slaagkansen voor Pepijn’s grote onderzoek vrijdagochtend! Heel
wat studenten van ‘Maison Magique’ zijn speciaal naar Pepijn’s dorp gekomen
om de kinderen klaar te stomen! Zij zullen ons vandaag ontvangen, als wij hen
vinden althans…!
Pepijn liet een
plattegrond achter van zijn huis en zijn tuin. Volg de juiste weg op het
plattegrond en ga eerst en vooral op zoek naar de sprekende boom. Wie leest
het plattegrond en neemt leiding? Wie volgt?
Deze student brengt de
kinderen tot rust. Hij luistert naar de geluiden van de boom en maakt met het
hout van de boom allerlei geluiden en muziekjes. De kinderen proberen dit ook
te doen. Er wordt eventueel muziek gemaakt.
Wat ruiken de kinderen? Ze
worden in de richting van de plaats van het kampvuur gestuurd…!
Wanneer wij de
griezeltante ontmoeten staan wij arm in arm in een kring. De steenbokken
laten zich horen wanneer de griezeltante de groep probeert te beïnvloeden en
van het pad te jagen! Wie weerstaat? Komt op voor zichzelf en voor de groep?
Pepijn heeft één van zijn
studenten de opdracht gegeven om een kampvuur te maken voor de kinderen. Dit
lukt helemaal niet, omdat de student het hout o.a. fout legt, water op het
vuur gooit, enz. Wie heeft een kritische kijk en durft te uiten dat hij dit
fout doet. Hoe doen wij het dan wel?
Pepijn wil weten of de
kinderen ook al goed voor elkaar kunnen zorgen. Één van de studenten heeft
krachtpudding gemaakt! Zij geven elkaar het tussendoortje vb pudding en verzorgen
elkaar. Wie geeft het liefste eten? Wie ontvangt het liefst eten?
Als tovenaar moet je heel
goed kunnen kijken én soms zelfs zonder daarbij te praten. Deze student
spreekt niet maar toont ons meerdere truckjes. De kinderen ontdekken hoe de
truckjes in elkaar zitten, ze experimenteren al doende maar praten niet!
Met wasco en ecoline maken
wij mooie ‘pluimen’. De kindjes kiezen voor wie ze een pluim maken met deze
‘tovertechniek’ en geven deze na het knutselen af! Ze denken goed na wie een
pluim verdiend en waarom…?
De kindjes dragen in hun nek een axenroosje op stevig
papier of karton. Na elk spel kleuren/stempelen ze het vak waarin ze zich al
dan niet goed voelden (veel/weinig kleuren). Zo krijgen de kinderen zelf een
overzicht van de verschillende dieren, gekoppeld aan een eigenschap!
De ouders kiezen één van deze activiteiten OF wandelen
mee met de groep. Ze verkleden zich en zijn de studenten van ‘Maison Magique’.
Na elke activiteit kleuren zij met een potloodje of stift samen met de
kinderen of ze deze activiteit wel/niet iets voor hen vonden. Deze kinderen blinken
uit in deze eigenschap. Na elke activiteit wordt ook een toverdrankje
uitgedeeld. Al deze toverdrankjes geven bijzondere krachten (gekoppeld aan
eigenschappen) en die hebben wij
morgen tijdens de grote proef nodig!
Er loopt ook een ‘griezeltante’ rond op het domein. Als
de kinderen deze persoon zien moeten ze zo snel mogelijk de armen op elkaars
schouders doen en in een kring gaan staan. Deze persoon probeert de groep te
beïnvloeden om vb van het pad af te gaan. Of om niet goed samen te werken, om
Pepijn toch niet te helpen, enz. De steenbokken in de groep komen tot uiting
‘Nee, wij doen wat wij willen doen’ en laten zich niet beïnvloeden! Als de
groep niet tijdig arm in arm staat moeten zij toverdrank aan de griezeltante
schenken.
|
Op stap met de grote groep!
Lissy stapt mee met de groep.
Veronique
Orsi
Marc
Wim
Toverpudding: An
…………………..
……………………
|
15.30 uur
|
Kamplied
De axenroosjes worden even bij elkaar gelegd en
vergeleken. Welke dieren/eigenschappen hebben wij veel, welke hebben wij nog
nodig in de groep? Wij zetten de krachtdrankjes klaar voor Pepijn!
|
|
+- 15.40 uur
Tijd verdelen in 5 X x minuten!
|
Gezelschapsspelletjes
1
De kleine Magiër
2
Slot Sidderstein
3
Goocheltruck
4
kaartentrucks
5
toverpuzzels (met stukjes die reageren
op warmte) …
6
heksenspel (Marc)
7
…
|
Spel begeleiden?
………………….
………………….
………………….
………………….
………………….
………………….
|
17.00 uur
|
Eten: spaghetti
|
Keukenteam:
Lizzy en…………
…………………..
|
18.00 uur
|
Kampvuur
Pepijn was zo fier dat hij helemaal met de trein terug
naar Maison Magique is gereden om het heuglijke nieuws te vertellen, en om de
wereldbol te halen! De directeur kan nauwelijks geloven dat hij zoveel kandidaten
voor zijn onderzoek gevonden heeft dus ze komt een kijkje nemen. Het kampvuur gaat aan en Pepijn bedankt de
kindjes al enorm. Hij vraagt hulp voor de volgende dag!
Kampvuur met leuke liedjes en zelf verzonnen
toverspreuken
-
Wens/spreuk in vuur werpen
|
Marc en ………..
………………….
|
|
Chocomelk (of soya-chocomelk) als avonddrankje,
eventueel aan het kampvuur.
|
………………...
…………………
|
19. 00 uur
|
Klaar maken voor
de nacht (wassen, tanden poetsen, pyjama, enz.)
|
In groepjes!
|
19.30 uur
|
Verhaaltje
in de slaapkamers
Slapen…
Pepijn neemt afscheid en gaat ‘slapen’, net zoals de
kinderen! De directeur neemt echt
afscheid en gaat terug naar ‘Maison Magique’ waar ze ongeduldig afwacht tot
Pepijn bewijst dat hij met deze groep het licht kan laten branden…!
Avondwacht ( bij de kinderen in/rond de slaapkamers:
|
avondwacht
19.30 – 20.30 uur
……………………
20.30 – 21.30 uur
……………………
21.30 – 22.30 uur
……………………
|
Vrijdag 21 februari
7.30 uur
|
De kinderen worden gewekt door Pepijn met een
tovenaarsspreuk. Kinderen die eerder wakker zijn kijken rustig in een boekje
(in een andere ruimte), zodat ze de anderen niet wakker maken!
Wassen, tanden
poetsen, aankleden, … bagage inpakken en klaarzetten in de grote
zaal. Op de bagage: tandenborstel, jas en zwemzak!
|
In groepjes
|
+- 8.30 uur
|
Toverachtig ontbijt
Wij ontbijten allemaal samen (alle ouders).
De ouders die op vrijdag komen kunnen meteen aansluiten
aan de ontbijttafel. De ouders die bleven slapen nemen na het ontbijt
afscheid van de kinderen.
|
Keukenteam:
…………………..
…………………..
…………………..
…………………..
|
9.15 uur
|
Pepijn’s grote
onderzoek!
De kinderen maken uit een reeks van ateliers zelf een
keuze. De ateliers komen overeen met de eigenschappen van de axenroos. Het
doel is dat alle ateliers gekozen worden…! Bij elk atelier klinken de
axenroosliedjes van deze dieren. Na de ateliers is er een kort toonmoment ‘of
een tovershow’. Tijdens het atelier gaat Pepijn voortdurend rond om ‘pigment’
van de kinderen op zijn magisch stokje te vangen. Dit heeft hij nodig om zijn
zalfje te creëren. De kinderen kiezen één atelier en blijven daar gedurende
de ateliertijd!
-
Dans en muziek; (pauw – wasbeer – poes - …)
-
Timmeren ( leeuw – kameel – steenbok -
…)
-
Goochelen/circus/…; Twist? (uil – havik – pauw - …)
-
Toversoep (spinnensoep) (schildpad – bever - …)
|
Pascale en……..
Nicole en……….
Circus Twist en..
Miet en …………
|
|
Tussendoortje tijdens workshop: Toverstokje (fruit)
|
Pamela
|
11.00 uur
|
Is het onderzoek geslaagd?
De kinderen geven een korte show waarin ze tonen wat ze
leerden tijdens de ateliers! Aan het einde van de show wacht ons enkel nog ‘le moment suprême’.
Pepijn schildert met zijn vingers het zalfje over de wereldbol. Zal het licht
branden…?
Pepijn wordt weggetoverd naar ‘Maison magique’ en wordt
daar heuglijk ontvangen door mevrouw de directeur. De kinderen kijken naar
het filmpje waarin ze zien hoe hij de hemel in geprezen wordt en hoe gelukkig
hij iedereen maakt dankzij deze proef! Omdat de directeur na het bezoek in
Pepijn’s laboratorium al zo onder de indruk was heeft ze zelfs Pepijn’s vader
uitgenodigd in ‘Maison Magique’. Hij kijkt fier toe hoe zijn zoon welkom
geheten wordt!
Dankzij hen in het gelukt, Pepijn mag starten in de
‘Maison magique’ en hij kan zijn droom verwezenlijken!
|
Aansluiten beamer:……....
|
11.30 uur
|
Middageten: soep + brood
|
Keukenteam:
…………………..
…………………..
|
12.45 uur
|
Vertrek naar
Zwembad Sint – Truiden
Eerst nemen wij met de hele klas een kijkje in het
zwembad. Dan worden de kindjes in groepjes verdeeld. De ouders verdelen zich
over de verschillende baden. In het zwembad zijn extra redders voorzien.
-
Ploeterbad met grote speeltuigen, vb
schuifaf
-
Groot instructiebad voor kinderen (16
x
-
Brede familieglijbaan – 1 begeleider
boven + 1 beneden!
-
Grote buis – 1 begeleider boven + 1
beneden!
-
Bad met stroming wordt niet
gebruikt!
|
Extra ouders die mee naar het zwembad gaan om 13 uur:
…………………
………………...
…………………
…………………
…………………
…………………
………………...
|
14.30 uur
|
Tussendoortje; ‘krachtige’ koekjes
|
Nicole
|
14.45
|
Vertrek naar De Pit!
|
|
+-15.15 uur
|
Aankomst De Pit
|
|