Arabische tolken...zijn steeds welkom om Yawahar en haar ouders wegwijs te maken!
Maandagavond kwam Viktor's mama voorlezen! Wij genoten samen van een spannend verhaal! DANKJEWEL! Volgende week is het de beurt aan Uuna (en Frederik!)
Vorige week kozen wij samen met het monster de letter M! Deze week is het tijd voor het brevet!
Wie liever niet op papier werkt kan kiezen voor drie andere opdrachtjes om het brevet M te behalen!
De M leren tekenen met krijt op het bord!
De M-voorwerpen naar de winkel brengen...
en een mooie kaart maken in de schrijfhoek voor MaMa!!!
Heloïse stelt voor een dramawerkje te maken in de vorm van een: poezenpoppenkast!
Aan de computer is er deze week een beeldende opdracht: Wij gaan op zoek naar de kleuren in het filmpje 'De kleuren van de wind'. Wij ontdekken dat bomen plots donkerblauw worden én de zee helder groen! Hoe komt dat? Welke kleuren ontdekken wij nog? Welke zijn lichter/donkerder?
Yawahar is natuurlijk heel geïnteresseerd in de foto's van de klas!
Zoveel indrukken die op haar afkomen...! Wat doen de kindjes in de klas? Wie zijn ze?
Even wat klasfoto's bekijken om het allemaal op een rijtje te zetten...!
En van de ene mediavorm naar de andere: in de lichtdonkerkamer maken wij met allerlei voorwerpen knappe vormen op het scherm, schaduw- en schimmenspelen!Wij gaan op onderzoek naar de dierenogen en wat komen we daar 'per ongeluk' tegen: de M!
Met de knikkerdoos van de spelotheek proberen wij een knappe baan van hoog naar laag te maken!
Een paar ijverige kunstenaars gaan zelf al op ontdekking met licht en donker!Charlotte maakt een verslagje over haar vosje, waarover ze ons in de kring vertelde!
Jef maakt met papier een kunstwerkje!
En op de bewegingsmat wordt een knap bewegingswerkje gemaakt, getiteld: pudding! Artuur kiest tijdens de werktijd om het opdrachtje in de wishoek uit te voeren. Met een pincet grijpt hij één voor één de pomponnetjes en brengt ze naar de juiste bakjes!
Sven leest voor ons een leuk eierboek voor! Wauw Sven! Knap van jou!
Tessa stelt haar onderzoek 'Hoe voelen de kinderen in de klas zich?' voor. Ze voegt er bij de presentatie wat spelletjes aantoe:"Hoe voel je je als er een ster uit de lucht valt?"
"Hoe voel je je als..."
Wij trekken allerlei gezichten en geven Tessa een daverend applaus voor haar onderzoek!
En dan: Bibtijd! De oudere boeken brengen wij terug, én iedereen kiest een nieuw boek om mee naar de klas te nemen!
Gezellig samen 'lezen' in prentenboeken, leesboeken en onderzoeksboeken!