dinsdag 14 september 2010

Klaspraat - Hulp sportdag

Vrijdag 24 september is het sportdag.
Wij gaan dan samen zwemmen en zijn +-rond 8.50u aan het zwembad. Dieter geeft de zwemles, maar wij kunnen heel wat hulp gebruiken bij het aan- en uitkleden, naar toilet gaan, begeleiden, enz. Ouders die graag helpen mogen dit laten weten en zijn van harte welkom aan het zwembad! Wij blijven +- 30min. in het water. (Kledij ouders: Zwemkledij OF korte broek en t-shirt)
In de namiddag gaan we 'Rollebollen' in Karteria. Daar staan allerlei spelen vb balspel, springkasteel, enz. voor ons klaar. Heel wat scholen zullen daar aanwezig zijn.

Wie graag wil helpen op de sportdag mag dit zeker doorgeven! ALLE HULP IS WELKOM!

Vandaag onderzochten we de verschillen en gelijkenissen tussen een haas en een konijn. Morgen werken we verder aan dit onderzoek.
Milan en Eva sorteerden o.a. gogo's in de verdeelbakjes. Ze telden en maakten oefeningen.
Linde en Mara speelde poppenkast met Loes en Frederik.
Sarah werkte samen met Karlijn, Ardelan en Ayse aan het dierenonderzoek, daarbij konden ze de dierenkaarten van Eva goed gebruiken!
Liv schilderde een regenboog, Lilith een kindje, ZoƩ een dood en een levend kindje en Sibbe een gevaarlijke krokodil in het water!
Jolien, en Jada speelden met de houten trein in de kring, nadat ze de foto's op de computer bekeken hadden. Ook Yorben en Max sloten nadien aan.
Nadat Ferre aan het dierenonderzoekje gewerkt had speelde hij samen met Max en Xander met zijn computer.
Mylo en Eva kozen samen voor de bewegingsruimte vandaag!
Ardelan bracht gekke stempelstiften mee, Jaan, Ayse, Sarah, Karlijn, enz. gingen met de stiften aan het werk.







Vandaag deden we voor de eerste keer een 'schrijfdansactiviteit'. We maakten onze armen en polsen los en probeerden de klanken die we hoorden op papier weer te geven. In thema van 'de vulkaan' gingen we aan de slag. We hoorden de vulkaan uitbarsten, maar we hoorden ook zachte kleine regendruppels, stortregen, enz. We doen regelmatig een schrijfdansactiviteit om onze armen en polsen wat losser te maken, en bij de derde kleuterklas de overgang naar het leren schrijven te vergemakkelijken.