maandag 22 oktober 2012

mededeling; Duimen voor een 'luisloze' klas!

Donderdag is het nog één keer hercontrole... in de hoop geen enkel luis of neetje meer te vinden. Ouders worden steeds persoonlijk verwittigd in het geval van kriebelbeestjes, dus geen nood als dit niet gebeurde!

Maar om deze niet zo leuke beestjes uit de klas te houden vragen wij wel om extra aandachtig te zijn en geregeld te controleren.

Bedankt voor jullie medewerking!

Een kijkje in de klas; Verslag praatronde 22 oktober en "Hoe komt het dat dit stokje licht geeft?"

Verslag: praatronde 22 oktober opgemaakt door Naomi


Kringleider: Kahn

Kalenders: Jef

Tijdsbewakers: Luciano & Lars



Geike; blij

Ik heb een kroon bij. Ik heb die meegenomen en laat die in de klas tot vrijdag.

Mathieu: Wie heeft die gemaakt?

Tante Elien.

Luciano: Dat kan je toch niet maken, met die stof, want dat is leer.

We gaan eens rond om te voelen.

Wat is het verschil tussen leer en stof ?



Lieselot; heel blij

Komen jullie tijdens de hoeken even bij mij om een naam voor de vissen te kiezen.



Mathieu; blij

Ik heb auto’s in mijn zak.

Charlotte: Als je dat laat vallen, gaan die stuk.

Mathieu doet voor dat ze niet stuk gaan.

Luciano: ze zijn van metaal, maar niet onverwoestbaar. Want als je daar met een voorhamer op slaat, is die stuk.



Jef; Heel blij

Ik heb iets bij dat licht geeft, van bij de draculatocht.

Husyein: Ik heb er 10, door

Kahn: ikheb zo eenmaar ik ben hem kwijt.

Ingmar: Ik heb maar 2.



(Hoe komt het dat dit licht geeft?)

Charlotte: Ik ken dat.

Huseyin; water

Jef: kleurstof

Louis: Je moet...

(Onderzoek: Hoe geeft het dat zo een lichtstokje licht geeft?



Illias: blij

Ik heb een ninjagoo boek.

Mathieu: ik heb Ik heb ook zo een maar met meer stekkeltjes.



Louis; blij

Bij ons thuis hadden we gisteren visjes in een aquarium.

Er is een hele mooie bij, die heeft gele strepen, en zwarte en witte.

Er ook een volledig zwarte bij



Charlotte; blij

Ik heb iets bij. Louis heeft ook zo een magneet met glittertjes.

Als je zo doet , dan is dat heel mooi.

Rik: Ik heb bij mijn thuis ook een magneetje, maar niet dezelfde.



Zorn; Blij



Stien; blij

Hauke heeft mij thuis pijn gedaan aan mijn lip.

Mathieu; heb je dan lippenstift meegenomen, hoe is het beter dan beter geworden?

Het is genezen.



Rik; blij

Bij mijn thuis heb ik van nono een raceauto gekregen en die kan rijden op de automat. Maar ik heb hem niet bij.

Lieselot: Flink dat je al iets kan vertellen, zonder dat je het bij hebt!

Als de race auto tegen je hoofd of knie stoot, doet dat pijn.

Mathieu: Ik denk dat ik ook zo een auto heb.

Hij heeft hij heeft de kleur van Louis zijn vest.



Ingmar; blij

Ik heb een spiderman-pistool.

Mathieu: ik heb een spidermanpak, een met spieren en een zonder. En 2 maskers.

Sari: als het sneeuw kan dat dan ook spuiten.

Luciano: nee dan bevriest dat.



Eva; blij

Ik heb een 'pillamp', meegenomen.

Naomi: Welke dingen geven nu allemaal licht: zaklamp, fluovestje, fluostiften,

Sari: Je kan goed in het donker kijken met het lampje van Eva

Mathieu: Ik heb ook zo een bij mijn peter.

Lieselot: We kunnen een hoekje maken, waar we kunnen kijken wat licht geeft en wat niet. Door een donkere doek op de tent te leggen en...

(Vervolg lichtonderzoek)


Gustaaf; blij

Ik heb een dolfijntje bij.

Geike: Dat is van plastic.

Sari: Kan je dat licht geven in de donker? (we kunnen dat zien in het donkere hoekje)



Vincent; blij

Ik heb thuis een boek van muis. (rijmen)



Luciano: blij

Sari: heel blij

Husyen: blij

Lars; blij

Helmer; blij

Blij



Kahn: blij

Ik heb een bandje bij

Huysen; ik heb dat ook.

Helmer; Zorn heeft dat ook.

Mathieu: Ze hebben dat ergens gekregen.


In de hoeken speelden zich heel wat avonturen af. Onder andere het onderzoek 'Hoe komt het dat dat stokje licht geeft?' en vervolgens; 'Hoe kunnen wij zien wat licht geeft'.
Wij deden stap voor stap het onderzoek, ontdekten wat 'fluoricerend' is. Wij gingen op zoek naar fluoricerende voorwerpen in de klas, in het verkeer, enz. Tot slot toverden wij onze snoezeltent om tot een licht-donkertent waar je met een zaklamp kan ontdekken wat wel en geen licht geeft!





 De foto's werden door de kinderen met de Ipad genomen! De opdracht was 'Zorg dat je kan zien wat de kinderen in onze klas doen in de hoeken en welke kinderen er op de foto staan'. Dit is niet zo makkelijk als het lijkt met zo een Ipad!

Aan de computer kon weer naar filmpjes van het klasgebeuren gekeken worden... . Dankzij de hoofdtelefoons kunnen wij ook de liedjes opnieuw beluisteren bij deze mooie beelden!


 "Paardrijden" in de poppenhoek, en sfeervolle beelden uit de bouwhoek!


 De fotocollage van het 'speltbrood bakken' werd afgewerkt! (zie lijmpotje op de achtergrond...)

 'Druk verkeer op de automat en nog meer filmpjes... in de computerhoek'

 'Papa en mama aan het werk'




 'Oeps een vinger' of 'dat is gek als je zo naar het licht draait...'
Hopelijk slaagden zij er vandaag in om jullie een blik achter de schermen te gunnen...!
In de donkere tent was het lekker spannend.. maar werkte natuurlijk deze Ipad (zonder flits) niet!
DANKJEWEL FOTOGRAFEN!!!